Sony
MOBIL
Behöver du hjälp med din produkt rekommenderar vi att man vänder sig direkt till vår servicepartner Care1: Beställ service
TV, Ljud & bild
Upprätta ditt serviceärende direkt genom serviceformuläret nedan.
ÖVRIGT
Instruktioner för att felanmäla en produkt:
1. Logga in på ditt konto och klicka på "Konto" i högra hörnet
2. Välj "Alla ordrar" under "Sök i din orderhistorik" och klicka på "Sök nu"
3. Leta upp ordern med den aktuella produkten och klicka på "Se" eller ordernumret
4. I övre högra hörnet kan du välja att "Returnera en vara"
5. Välj det antal som du önskar returnera (oftast 1) samt uppgifter om clearing- och bankkonto (har du inte möjlighet/anledning att fylla i kontonummer, fyller du upp fälten med nollor).
6. klicka "Returnera valda produkter"
7. Välj returorsak som passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning samt, om du varit i kontakt med oss via e-post, ditt ärendenummer
8. Serienummer skall anges om möjligt
9. Klicka på "Välj leveransadress"
10. Kontrollera adressen
11. Klicka på "Skicka returanmälan"
Om din returanmälan blir godkänd kommer du att erhålla ett e-mail innehållande tillvägagångssättet som följer eller begäran om komplettering. Returnera aldrig en produkt utan ett giltigt returnummer.
Konstateras din produkt som defekt enligt fabriksgarantin (inom garantitiden) så försöker vi i första hand reparera produkten. Om det inte går att reparera produkten ersätter vi dig med en ny eller likvärdig produkt. Har du egna önskemål så kan du skriva ner dessa i felbeskrivningen så tar vi hänsyn till dem i den mån vi kan.
Om vi inte hittar något fel på produkten i enlighet med din felbeskrivning kan du bli belastad en testavgift på 250:- inkl. moms samt returfrakt.